Tancament del projecte sobre el pas de les Brigades Internacionals per Barcelona

El curs 2022-2023 a l‘Institut Quatre Cantons del barri del Poble Nou de Barcelona van dur a terme un projecte pedagògic i memorístic sobre l’episodi del pas de les Brigades Internacionals per Barcelona.

En aquest projecte també hi col·laborà l’artista urbà, dissenyador gràfic i il·lustrador Roc Blackblock que va pintar uns murals que, al cap de pocs dies, foren vandalitzats amb pintades feixistes i quedaren malmesos durant tot l’estiu.

Per esborrar els missatges d’odi i restaurar la memòria dels brigadistes que van lluitar pels drets i les llibertats durant la Guerra Civil, l’artista ha realitzat un nou mural inspirat amb fotografies de Walter Reuter.

Aquest curs l’equip docent de l’IES Quatre Cantons han volgut repetir l’experiència pedagògica del curs passat i han tornat a treballar sobre aquest episodi, fent coincidir el tancament del seu Bloc de Recerca i Investigació amb el 85 aniversari del pas de les Brigades Internacionals per la ciutat de Barcelona que s’ha celebrat precisament aquest passat cap de setmana.

L’alumnat ha estat, durant uns quants mesos, treballant, investigant i coneixent més sobre aquest episodi, el seu context i les seves implicacions. Per aquest motiu van visitar el CRAI Biblioteca del Pavelló de la República i van estar aprenent el funcionament de la base de dades de SIDBRINT.

El resultat d’aquestes investigacions s’afegirà als continguts de l’alumnat del curs anterior a la web de Mursdebitacola.

El passat mes d'octubre es van tornar a inaugurar els nous murals, al Passeig de la Circumval·lació número 7 de Barcelona, i es va donar per tancat el projecte, que també ha comptat amb la col·laboració de l’Amical de les Brigades Internacionals, l’Associació Catalana d’Ex-presos Polítics del Franquisme, la Fundació Solidaritat UB i l’EUROM.

L’enhorabona a tots per aquesta iniciativa!