Renovació de la web de SIDBRINT!

Estem molt contents d’anunciar-vos que ha finalitzat la primera fase de renovació de la web de SIDBRINT, (Sistema d’Informació Digital sobre les Brigades Internacionals) portal dedicat a la digitalització de la memòria històrica de la Guerra Civil, dels Brigadistes i les Brigades Internacionals.

Us recordem que va néixer com a projecte de recerca, finançat pel Plan Nacional de Investigación Fundamental No Orientada del Ministerio de Ciencia e Innovación (HAR2010-20983), desenvolupat entre 2010-2013, i actualment és  un portal institucional de la Universitat de Barcelona que ofereix els continguts en tres idiomes (català, castellà i anglès) i permet diferents tipus de cerca (simple, avançada i facetada). Està en línia des de 2014 i s’incorporen nous continguts diàriament.

Teresa Abelló Güell i  Lourdes Prades Artigas, ambdues de la Universitat de Barcelona, són  les responsables del portal on hi col·laboren també un gran nombre d’investigadors, historiadors i voluntaris interessats en la matèria.

En aquesta primera fase ha canviat totalment el disseny de la pàgina i també les funcionalitats.

A la nova interfície la barra de cerca pren gairebé tot el protagonisme. A la part superior d’aquesta hi ha els botons que ens porten a les tres bases de dades principals de Brigadistes, Fonts Documentals i Enquadrament Militar.

Es conserva de l’antiga web l’apartat de Noticies on van apareixent totes aquelles relacionades amb el món de les Brigades Internacionals: la publicació d’un llibre, un acte commemoratiu o d’homenatge, etc. I han adquirit un major protagonisme, com no podia ser d’altra manera, les xarxes socials.

Queda per implementar una segona fase on s’ha de progressar en aspectes relacionats amb la cerca, l’exportació de dades i en el tema dels idiomes.

De moment totes aquestes millores ens permetran tornar a treballar de valent. Estem a punt d’arribar als 25.000 registres, tota una gran fita!  Ja us ho notificarem.

Esperem que la nova web sigui del vostre agrat. Ja ens direu que us sembla!