Jornades d’Homenatge a les Brigades Internacionals a Almansa amb distinció pel projecte de SIDRINT

Els passats dies 8, 10 i 11 de novembre de 2023, l’Associació Cultural Pablo Iglesias d’Almansa va organitzar les V Jornades en Homenatge a les Brigades Internacionals per recordar, amb una sèrie d’actes, xerrades i altres activitats, als voluntaris d’arreu del món que van venir a l’estat espanyol a defensar la democràcia i la República durant la Guerra Civil espanyola.

La ciutat d’Almansa va tenir un protagonisme destacat a la guerra, des del punt de vista estratègic, de comunicacions, militar i industrial. Es va crear una base de les Brigades Internacionals que va funcionar com annex a la principal, que es trobava a Albacete.

El primer dia de les jornades, el projecte SIDBRINT va rebre una distinció pel seu treball de difusió i estudi de les Brigades Internacionals. Durant l’acte d’entrega d’aquesta distinció, es va dotar amb un quadre amb l’escut de l’Escola d’Artilleria d’Almansa a les responsables del projecte: Teresa Abelló, professora del Departament d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona, i Lourdes Prades, cap del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

En aquest acte també hi van participar familiars de brigadistes.

Volem aprofitar l’avinentesa per agrair a l’Asociación Cultural Pablo Iglesias la distinció rebuda. El quadre, amb l’escut i la placa, el tenim exposat en una de les vitrines del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República com un autèntic tresor i passarà a formar part del nostre arxiu.