Resultats de la setmana de treball a l’International Institute of Social History d’Amsterdam

Els dies de recerca  a l’IISC, l’International Institute of Social History d’Amsterdam, han estat molt profitosos en tots els sentits.

Abans de fer un repàs sintètic a les nostres activitats volem donar les gràcies més sinceres a la Institució i a cadascuna de les persones que ens han ajudat amb la seva amabilitat i professionalitat a treure el màxim profit d’aquesta setmana que s’ha fet molt curta.

Com a pas previ a la nostra visita vam fer un buidatge dels inventaris de l’arxiu  i vam seleccionar diversos fons que voldríem consultar un cop allà, la majoria eren d’accés lliure però d’algun s’havia de demanar autorització prèvia i així ho vam fer.

Un cop allà vam dividir les tasques en tres grans grups:

1. Selecció de  llibres/opuscles i escanejat si era convenient.
  2. Selecció de publicacions periòdiques interbrigadistes i escanejat si era convenient per completar les col·leccions de la biblioteca.
  3. Consulta de tots els fons d’arxiu i introducció de tota la informació possible directament a SIDBRINT: dades, fotografies, etc.

Com estava previst, el darrer dia de la nostra estada vam presentar el portal a la sala d’actes de l’Institut amb una notable assistència que ens va sorprendre i alegrar. La presentació va anar molt bé i un cop acabada es va iniciar una extensa tanda de preguntes que posava de manifest l’interès dels assistents, sempre en un ambient distès, cordial i gens protocol·lari.

Se'ns van adreçar diverses persones por passar-nos informació, contactes amb investigadors d’altres països i suggeriments diversos.

En conjunt doncs, una setmana intensa i molt gratificant.

Els amics de SIDBRINT segueixen creixent!